Wednesday, November 6, 2013

aku cuma aku.

malam ini sayu.
luka di hati terasa betul.
sakit.

entah la.
sebelum ni sakit.
tapi,
aku ingat dah kebal.
aku ingat dah lali.
aku ingat dah tinggal parut.

tapi malam ni, aduh.
sakitnya -- menusuk.

aku bukan tak redha.
aku faham -- aku terima.
aku tahu.
Ini takdir Dia.
Qada' dan Qadar dari Dia.
tapi sakit. masih sakit.

sakit aku sakit yang dalam.
dalam yang tak terluah.
sakit aku sakit kuat.
kuat yang tak akan ada orang faham.

org dah pesan --
org dan nasihat.
iya aku dah faham pun.
iya aku dah tahu pun.
aku bukan bodoh sangat.

kalau bukan jodoh -- apa mampu kau buat?
cinta perasaan tak boleh dipaksa-paksa.
hidup tak semestinya dapat apa yang kita minta.
bla bla bla.

aku dah tahu semua tuh.
betul. aku dah tahu.

tapi gila tak gila la kan..
bila orang yang kau sayang --
bila orang yang kau cinta --
HIDUP - BAHAGIA - RUMAHTANGGA.
tapi - BUKAN DENGAN KAU.

lagi lah sakit.
lagi lah gila.

bila kau masih berdaki,
berhabuk --
bogel -- busuk --
tak ada baju --
tak sarung seluar baru --
tak buka pintu.

PERGHHHHHHHHH!!

Superman pun x nak hidup kalau Lois Lane tak ada.
Romeo dan Juliet sanggup bunuh diri.
anak raja -- anak jutawan -- badang sekalipun boleh lari sambil tarik-tarik rambut.

inikan pulak aku.
aku yang badanya besar.
hatinya kecil.

Buat sang jejaka.
Selamat Pengantin Baru.
Semoga kekal hingga ke Jannah.

_dari si tudung ungu berdiri di sebalik orang ramai menyaksikan persandingan yang begitu indah_

-unguisme-

No comments:

Post a Comment