Wednesday, February 10, 2016

hati perempuan --

susahnya nak disayangi.
bercakap salah.
tak bercakap lagi lah salah.

aku tak kata memilih dia itu terpaksa.
Allah dah susun indah -- dia mmg istimewa.
Aku terima.

Tapi kadangkala --
kata-kata,
sikap dia,
perbuatan,
terlalu merasakan layaknya aku hanya berbakti kepada dia --

Aku tahu niat dia baik.
nak bimbing.
nak didik aku.
supaya aku tak leka dan lalai seperti sebelum-sebelum ni.

Aku sedar dia bakal imamku.
dia bakal syurga buat aku.

tapi,
dalam tempoh bertunang ni,
wajib ke aku sentiasa ikut semua kehendaknya?

sampai kadang-kadang --
aku menolak adanya mak dan ayah.
aku menolak adanya keluarga.

berdosa ke aku?
layak ke aku jadi anak solehah di mata mak dan ayah?

Ya Allah -- aku buntu.

adakah ini semua salah aku?
terlalu ingin menjaga hati sampaikan buruknya keluarga aku buka.
dan baiknya dia aku canang sehingga semua jadi indah -- tidak langsung ada celanya??

No comments:

Post a Comment