sape.folow.aku.bagi.seposen

Tuesday, April 9, 2013

Petanda mimpi.



aku ni bukanlah jenis yang percaya sgt dgn mimpi.
sbb aku ni jarang mimpi.
sbb tidur aku mmg biasenye lena.

kalau ade pun mimpi2 bende yg lompat2 tu je.
mcm sekejap kat sini.
sekejap kat london.
pas tu jumpe org ni.
jumpe org tu.
*aku rasa semua org penah mimpi ni kot. hehe.
dan aku percaya kalau mimpi kite ade muke2 org tertentu tuh.
sbb kite punye mind kdg2 mcm selalu fikir diorang.
atau pun mcm selisih ke. terjumpe ke.
tahu2 masuk dalam mimpi..
lebih kurang mcm tu lah.

tapi sejak dua menjak ni.
berderet2 harinya.
aku mimpi aku tengah buang air besar.
or bahasa senang nak faham BERAK.

ade sekali tu aku berak diam2 je dlm toilet sorang2.
ade jugak aku berak ramai2. siap berbual2. dgn akak2 kt skolah.haha. mcm kelakar la pulak.
pas tu ade sekali aku nak berak. masuk toilet *tahi bersepah2. aku cuci. baru aku berak jugak. dlm mimpi yg ni. ade muka uda ngn adik aku. 
pas tu ade aku berak kat semak la. kat dalam bilik.

bangun2 tu xde lah rasa nk membuang ke ape.
sbb kalau kite mimpi nak *kencing. kan biasanye sbb kite mmg nak kencing kan.
kalau x diselamatkan. alamatnye ngompol lah. hehe.

so aku pun google la. bukan x nak tanye org2 pandai ke. cume mcm segan la pulak,
lain lah aku mimpi bende comel2 sikit. baru aku tanye. hehe.

ade dua tafsiran yg rata-rata aku baca. 
sumbernya aku tak pasti.

sumber 1. : akan kehilangan sesuatu benda. akan menyingkirkan sesuatu dalam hidup
sumber 2 :  musibah yang melanda akan hilang. 

yang sumber 1 tu mcm x best nak dengar. apetah lagi nk percaya. berderau jugak darah.
ape lagi lah yg nak menimpa aku ni. huhu.
x cukup ke ngan henfon dah rosak. pakai nokia cikai je skrg.
x cukup ke ngn kete rosak. tersadai 2 minggu kat parking tuh. minggu ni org balik kampung pun aku termangu lah kt umah sorang2.

tp yg sumber 2 tu mcm oke sikit. cepat2 lah hilang musibah2 aku ni.
x larat dah rasenye.

tapi bile dok google2 ni. ade jugak mimpi buang air besar ni aka berak ni tanda2 gangguan jin. *spooky oke.
tapi die kan ade buat list byk2 tu kan. so dalam puluh2 tanda tu.
aku cume ade 2,3 je.
antara nye mimpi berak/tahi ni lah.
dgn yg berat jodoh tu. hahaha
*tapi aku rase aku x berat jodoh. sbb masih muda and tak ready lagi pun sebenarnye. ngeh3.

tapi tu je lah tanda2 yg paling hampir.
so, ntah lah. hehe.

ape2 pun. x de lah aku percaya 100%. sampai kene buat mandi bunga ke. masak pulut kuning jamu kat org ke. lalu bawah jambatan ke.
just be prepared je kot.
sbb anything can happen.
malang kan tak berbau. kalau die bau. aku dah lari jauh2 nyorok bawah katil. hehe.

dan juga yakin je lah.
dugaan tu ALLAH mmg akan bagi pada hamba-hamba dia.
lagi2 dgn hamba dia yg byk dosa mcm aku ni.

until next time.
bubye.

:)




dugaan itu hadiah sebenarnya dari ALLAH. 














thanks!! with love ; ipa faiza.

14 comments:

  1. Aku selalu ckp mcm gegel yg dlm gmbr tu!.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee.. comel gegel tu. mcm kamu jugak. :P

      Delete
  2. baik ko masak pulut kuning dengan rendang jamu kt aku..
    hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau patut jamu aku dgn nasi kukus ayam goreng.
      ye aku tahu xde motip.

      hahaha.

      Delete
  3. comei la tu mimpi berak..hehhee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel?? ish3.
      kak, baik mimpi putera raja oke.
      hehe

      Delete
  4. asal dalam banyak2 berak yg ko pilih.. huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah itu je mimpi yg aku ade.. hehehe.

      Delete
  5. Vanity Fair is stylish and well written, and they push the envelope in celebrity reporting, giving readers if not a balanced representation,
    then at least an interesting angle to a well known personality.
    But unlike their blank counterparts, custom lanyards also
    can proclaim a marketing or motivational message to customers and employees.
    However, today, the wedding photographers capture photographs
    of moments that are precious and that you would cherish all your
    life; and, when you least expects the wedding photographer to capture you.


    Feel free to surf to my web site - pharmacycpa.com

    ReplyDelete
  6. mimi slalu nangis mcm gegel tu.. hahah... tp xcakap mcm k.elly..

    ReplyDelete
  7. salam..sj blogwalking sini..haiya..pelik benar mimpi tersebut..BERAK? hihi.. xpe,insy xd pape..xley gak kalo pcya sgt pd tekaan n mksd mimpi ni.. Allah ada dcc,sllu doa je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. w.salam. thanks bw sini.
      memang xcya pun. cume pelik je.

      :)

      Delete
  8. if you had a dream like this.. elok refer terus pada ustaz instead of searching on internet..sbb kebanyakkan maksud di internet ni mengarut dan tak boleh dipercayai.

    juz for sharing. Assalam.

    ReplyDelete

sila lah komen. jgn malu2 tau~

:)

pasti akan di reply!